ارزش شناسی | خلق ارزش

جمعه, ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۹:۱۵ ب.ظ

تمامی حقوق محفوظ است.طراحی قالب : سایت نقاش

ارزش چیست؟ یک بازتعریف ذاتی

۲۳ فروردين ۰۰ ، ۱۵:۴۸ نويسنده: سینا فرامرزیان نمايش: ۲۹ ۱ نظر
۲۳ فروردين

همه انسان ها زیبایی، مفید بودن، خوش رنگ یا خوش طعم بودن و هر نوعی از ارزشمند بودن را درک می کنند و حداقل از وجود  آن لذت می برند.

مثلاً در انتخاب هتل، مطمئناً این موارد را در عین ضروری بودن، یک ارزش می دانید:

یک هتل با معماری زیبا

قیمتهای مناسبتر و اقتصادی تر

کارکنان خوش برخورد، خوش لباس، مرتب و فعال

تمیزی و نظافت بی نظیر

اتاقهای خوش نقشه، پرنور و خوش منظر

نورپردازی و فضای سبز چشم نواز و فراگیر

غذاهای باکیفیت

 و دهها مورد موثر، ضروری یا خوشایند دیگر

درباره خرید کالاها، لباسها، خودرو، خانه و هر چیزی، ملاک ما صرفاً رفع یک نیاز از آن کالا نیست. این، ابتدایی ترین و پایین ترین سطح داد و ستد است.

اکنون یک معامله خوب و دلچسب، آن است که علاوه بر برآوردن نیاز اصلی، بتواند چند نیاز یا مطلوبیت دیگر را هم تأمین کند، حتی الامکان با همان مبلغ قبلی!

حتی می پذیریم که قیمت بالاتری را بپردازیم اما غیراز آن کالا یا خدمت، خواسته های دیگرمان را هم به دست بیاوریم.

این خواسته ها و مطلوبیت ها، ارزش هایی اند که به همراه کالاها و خدمات مختلف، تدریجاً و دایماً در حال ضمیمه شدن به آنها هستند.

اما تا بحال از خود پرسیده اید که ارزشهای اصلی و همیشگی کدام اند؟

 

ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی