ارزش شناسی | خلق ارزش

جمعه, ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۸:۵۳ ب.ظ

تمامی حقوق محفوظ است.طراحی قالب : سایت نقاش

درباره ما

نمايش: ۲۸

بسم الله الرحمن الرحیم

 

درباره ما :

حس کنجکاوی و تحلیل مسایل و فرایندها ، با خواندن مجلاتی مانند دانشمند و دانشگر و در نهایت با تحقیق در مورد رشته دانشگاهی "علوم اجتماعی" بصورت عمیقی در من تقویت شود.

20 سال مطالعه و پیگیری برای یادگیری نحوه اجرای ایده ها و طرحهای متعدد کارآفرینی و همینطور پیگیری فراوان برای ثبت و فروش اختراعات برادرم هر چند غالباً ناکام ماند اما سبب شد به اهمیت دو مورد از پایه های اصلی محبوبیت در تجارت به خوبی آشنا شوم، در واقع دو مورد از بنیان های سربلندی هم در تجارت و هم در جامعه. یعنی ؛

طراحی راهکارهایی برای علاقه مندی بیشتر مردم به مشارکت در تعاملات اقتصادی،

که در تعبیر کامل تر، این همان  " ارزشها و نوآوری های اجتماعی"  است!

این دو(نوآوری و ارزش) مفاهیمی عمیق اند که بر خلاف آنچه که قابل برداشت می باشد به سادگی قابل دسترسی نیست.

مدل های کسب و کار اجزای مختلفی دارد که چگونگی برنامه ریزی، نوع همکاریهای سازمانی یا اجرا، نوع تغییر یا تحول مناسب در آنها، شناخت، طراحی و تولید ارزش در هر کدام، نحوه پیاده سازی، ایجاد نوآوری و شکل طراحی و صورتبندی آنها و غیره، محتاج فرایندهایی چند بعدی با ترکیبی از عقاید بنیادی، اندیشه های متفاوت و چندسطحی، زیبایی شناسی علمی و شفاف، و سلیقه های جذاب و خوشایند است.

 

از آنجایی که رشته تحصیلی من تحقیق و پژوهش در علوم اجتماعی است و یکی از علایقم

" تحلیل عملیات های ذهنی یا طرز تفکر " است، تلاش کردم از زاویه ای مرتفع، بالاترین عامل "ارزشمندی" نه فقط در نگاه مردم و مشتری که در نگاه "انسان" را دریابم. صد البته که کشف دانش تدریجی بوده و شناخت انسان از خویش، امری به غایت پیچیده می باشد و هرگونه اغراق و خودبینی در این راه ، پذیرفتنی نیست.

در دانش مدیریت، اعم از مدیریت منابع انسانی، زنجیره تأمین، پروژه، استخدام، تولید، فروش، خدمات مشتریان، پشتیبانی و در تمام فرایندهای کار، قواعد مطلوب و موثری برای بهبود کسب وکار وجود دارد که همگی مرتبط با "انسان" بوده و از قوانین روانشناسی و انسان شناسی به عنوان پایه و متریال اصلی بهره می برند.

اما ارتفاع، گستره و عمق قوانین فعلی، با اولویت و توجه اصلی برای رشد تجارت است نه عامل آن یعنی "انسان" . در حالیکه تجارت باید ابزاری برای رشد عاملِ خود نیز باشد.

درواقع ارتباط دوسویه و ذاتی انسان و کار، در حال حاضر در دو وجه دارای ایراد است ؛

مرکزیت تجارت و کار ( بیشتر به علت طمع و خودخواهی )

و وجود قوانین کوته نظرانه، محدود و کم عمق ( بیشتر ناشی از دانش ناچیز انسان درباره خویش است)

بررسی اجزای فعالیت شغلی شما ( فرایندها، مدل، شیوه های اجرا، نیروی انسانی و... ) به خصوص در مورد آنچه که "رضایت انسان" در گرو آن است، موثرترین مشکلات کسب و کارتان را تا حد ممکن آشکار کرده و بر اساس آن تغییرات یا راهکارهای مناسب تر برای رفع ضعف های موجود طراحی خواهد شد.

موارد زیر، تنها قسمتی از تمام آن چیزهایی است که مشتاق به وجود آوردن شان هستیم ؛

شناخت بهتر خود و دیگران

شناسایی عمیق تر خواسته ها و علایق ارزشی

گزینش کارکنانی با تفکرات سطح بالا و گسترده

المان های فضای کار و سکونت کارکنان

ایجاد اتاق فکری بی نظیر و بسیار وسیع

محصولات و بسته بندی جذاب

شبکه فروش محبوب

ساختار ارتباطی منعطف و خوشایند

ظرفیت رشد و ترمیم سریع

در مدل کاری ما و دیگر همکاران مان، بهتر می توانید درک کنید که مردم چگونه و چرا به شما یا محصول تان علاقمند می شوند و یا بی توجهی می کنند! درواقع می توانید بفهمید؛

" مردم در چه صورتی با حضور شما زندگی بهتری خواهند داشت؟ "

 

این، چکیده و گوهر تمام فعالیتهای ما خواهد بود.