در ساختار عمومی و نیز در تمام اجزای مدلهای تجاری و همینطور سیستم های استارتاپی، با عناوینی همچون ارتباط با مشتری، حمل و نقل (لجستیک)، کالاها و خدمات، شرکای تجاری و … مواجه هستیم. اما دو نیاز فوق العاده ضروری و جذاب در لابلای تمامی این اجزا و در تمام حفره های ساختار مدل ها وجود دارد که تقریباً کمتر به آنها توجه می شود.
این دو نیاز مانند چسبی قوی، قسمتهای مختلف را به یکدیگر متصل نموده و سازه ای مستحکم را ایجاد می کند که نه براحتی نفوذپذیر است و نه شکننده. مقاومت آن در برابر تهاجم رقبا بالاتر و هویت آن دیدنی تر و آشکارتر است. درواقع عامل اصلی تداوم و پیشتازی سازمان و مدل آن در میان رقبا همین چسب ارزشمند می باشد.
این دو نیاز، ماهیت و هویت محصول شماست که در راستای سازمان و اجزای آن شکل می گیرد و ارایه می شود.
ماهیت، فلسفه و چیستی محصولی است که می سازید و در کیفیت و عملکرد آن درک می شود و هویت، جلوه و نمود ظاهری است که مشتری، هم حس می کند و هم تا حد تعیین رفتار، آن را می فهمد.
اما نکته اینجاست که این دو ستون اصلی، زمانی در محصول عینیت می یابد که پیش از آن، سازمان و ساختار آن را با حقایق مطلوب و زیبا بنا کرده باشید.
بنابراین زمانی محصول شما محبوب خواهد شد که سازمان و ساختار آن محبوب باشد.
من بدنبال ارزشهایی هستم که مانند روشهای بازاریابی، ابداعات موقت و چندساله نیستند که با ابداعات بعدی جایگزین یا حذف شوند، بلکه حقایقی بنیادی اند که به زمان و مکان یا صنف یا محصولاتی خاص محدود نمی شوند. (لازم به توضیح نیست که زمان و مکان شناسی، قاعده ای مهم برای طراحی و ساخت محسوب می گردد اما اینها قانونهای ثانویه و ذیل قوانین اصلی خواهند بود)
با این توصیف، تفاوتی ندارد که محصول شما چیست و در چه عرصه تجاری یا صنفی فعالیت می کنید. غایت اندیشه همه ما باید این باشد که وظایف یا همان محصول مان را با هدف، فرایند و خروجی “درست و بسیارخوب” به مردم و درواقع به یکدیگر ارائه دهیم.
بنابراین فارغ از نوع شغلی که دارید، تا حد ممکن تمام برنامه کاری تان را از ابتدا مرور کنید و ببینید بهترین هدف و بهترین روش برای رسیدن به آن چیست؟!
اگر می خواهید کارآفرینی کنید یا اینکه تجارت خود را برپا کرده اید و حالا قصد اصلاح آن را دارید من تمام قد در کنارتان خواهم بود، چرا که از تغییر یا طراحی اصولی و زیبا در جهت بهتر شدن شدیداً استقبال می کنم.
خدمات مشاوره ای ما در زمینه ایجاد نوآوری و ارزش غالباً در ساختارهای نرم و بعضاً در ساختارهای سخت(محصولات، ساختمان و…) یک تجارت می باشد.
خواسته هایی که برای برآوردن شان تلاش می کنیم این موارد است:
- تحلیل وضعیت فعلی بخشهای مختلف در مورد محصول (از بسته بندی تا مصرف)، سازمان و تجارت اعم از ساختارها، راهبردها، منابع، فرایندها، مدل کسب و کار و تعاملات بازرگانی
- طراحی پیشنهادهای موثر با محوریت “ارزش” در جهت بهبود محصول یا اصلاح بخشهای سازمانی ذکر شده
- امکان ارایه پیشنهادات برای ارتقای کیفیت (بدون افزایش قیمت) یا کاهش قیمت(بدون افت کیفیت) به ویژه در محصولات فرهنگی، آموزشی، روانشناسی، غذایی، کشاورزی و باغداری، دامداری و صنایع الکترونیک
- برگزاری سمینارهایآموزشی “شناخت ارزش و ویژگیهای آن” برای مدیران و متخصصان به ویژه مدیران منابع انسانی، اجرایی، تولید، پروژه، طراحی، بازاریابی و فروش – طراحان بازی و انیمیشن – روانشناسان سازمانی- و مانند آن
- در ورزش { اصلاح و تقویت آموزشها برای رشد عملکرد در مدیران، مربیان و بازیکنان تیم ها و بازیکنان ورزش حرفه ای تا سطح مدال آوری(امکان آموزش بصورت شخصی و انفرادی) }
- در آموزش و تربیت { مشاوره جهت راه اندازی مدرسه آموزشی خاص در هر یک از سطوح دبستان، راهنمایی و متوسطه، با گنجاندن مجموعه آموزشهای شناختی و ادراکی – هوش عقلی، هیجانی، استعدادسنجی، هدایت تحصیلی، تصویرخوانی، خلاقیت و تریز – هوش اقتصادی، فرهنگی، و…}
- در تولید و نشر محتوا { امکان ارائه طرح های مختلف در ویرایش یا طراحی کتاب در مواردی مانند آیتم های دیداری، صفحه بندی، طراحی داخلی و … برای اثربخشی، درک بهتر و جذابیت بیشتر }